שפת הגוף - בעל מסכה, העמדת פנ ים, שחקן | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


שפת הגוף - בעל מסכה, העמדת פנ ים, שחקן

פורסם בתאריך 12/16/2008 ע"י אהרון לב הארי בקטגוריה קואצ'ינ ג | צפיות: 2035 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: הרצאה, מרצה, כנ יסה חופשית, בית מלון, ערבי כיף, שעת פנ אי, הזמנ ות, לימודים, קבלה, שפת הגוף והפנ ים, תנ ועה

לשים מסכה:

 

העמדת פ× ים, הסתרת דמות, שחקן, × כ× ס לדמות, קליפה, מגי× ים, שכבות, לבוש, תרגיל עוקץ.


שחקן המתבקש לגלם דמות כלשהיא לומד אותה היטב קודם לכן. הוא חוקר על הדמות, על אופיו, על משמעותו, הוא לומד על דרכיו, את חיפושיו, את עברו. ברגע שקלט כל שברירי המידע מתחיל ללמוד את הדרכ והקו של הדמות דרכ כל המשברים שהיא צריכה לעבור. בשלב האחרון הוא עובר דרכ המאפרת אשר מלבישה אותו עד שהוא מקבל את הדמות המוחצ× ת הרצויה. בשילוב תפאורה המולבשת מאחוריו הוא מגלם דמות שיש לה עבר, הווה וגם עתיד רק חסר לה הילוכ איטי, שהוא כשחקן מכ× יס לתוכה.


א× ו ביום יום לובשים ופושטים דמויות ביום יום.

ככל שהקרובים אלי× ו באים בקרב× ו הצורכ להעמיד פ× ים קטן. זה לא אומר שאי× × ו מעמידים פ× ים, אלא פשוט הפ× ים של× ו מדברות מבעד× ו. אחרי אין ספור פרצופים והבעות א× ו יכולים לתאר את עצמ× ו והקרובים ל× ו די בדיק× ות יחסית. ולמרות זאת, בכל פעם מחדש א× ו יכולים להתעלות מעל הדמות או לאבד את הזהות שלו, לשון להבלע תחתי× ו.


במשחק, הבמאי יודע את גבולות התפקיד של השחקן ומארגן את כל הסט בשבילו. במציאות, האדם אי× ו יודע את הגבולות כי אם בוחן אותם כל פעם מחדש.


המסכה היא לעתים צורכ קיומי של האדם לגלות את עצמו במידה ואירועים מעברו העיבו על תוחלת החיים שלו.


אדם ה× מצא במצב קיומי משל × מלט מהחוק או מהכ× ופיה המבקשת לחסלו יבקש לש× ות את לבושו, מראהו המוכר, אולי יעבור × יתוח. הקושי בשי× וי לא יצלח בת× ועותיו המקוריות, כמו הליכה או בגוון קולו.


גם אדם המבקש להקלט בחברה חדשה, חברה שדרוש לה מרגל, מישהו שיעקוב אחר פעולותיה, ידווח אחר הרגליה × דרש להעמיק את המסכה עד לכיסויה המוחלט. אם כולם שותים גם הוא ישתה ואם כולם חוטאים גם הוא יחטא. רק בהבדל אחד, הוא עושה דברו של העין הבולשת של החוק מה שמ× קה אותו מכוו× ות שליליות.


התרגיל המושלם מתרחש כשמחליטים לעקוץ מישהו או לסדר אותו סטיל 'מצלמה × סתרת'. מכי× ים את כל הסט במיוחד עבור הקורבן או הגיבור בעל כורחו. הדבר מלמד אות× ו כמה ב× י האדם צפויים. רק צריכ לדעת מה החולשות של אותה דמות ופשוט לעבוד על ה× קודות האלו - פיתוי, דחיה, רווח, הפסד, שמועה, הודעה, הוראה.


כשגולש בים מוצא עצמו בתוכ צי× ור הוא עוטה על עצמו דמות היודעת להכ× ס ולצאת בשלום. כשלוחם מתכו× ן לקראת מבצע בה הוא פועל כ× גד מחבלים הוא משריין את הדמות. כשרופא מתכו× ן לקראת × יתוח מסובכ הוא מכין את עצמו ואת כליו. כל אחד לוקח את הסיכו× ים, אומד את הסיכויים, לוקח את עצמו אל עבר גבולות הדמות.


בפורים, כמו בחיים, מישהו משחק את תפקיד הרשע ומישהו משחק את הגיבור הסובל. רק שהפעם הרשע אי× ו יודע שהוא הרשע. והגיבור אי× ו יודע אם הוא ישרוד את ההווה שלו. ככ כל אחד לוקח את שיתופי הפעולה עם הסובב, וכשאלו משתפים פעולה יכול הוא להורות אפילו לצאת למלחמה.

ואם קבוצה מגיעה למסק× ה כי מוצא האדם מהקוף יכול הוא לאמץ את המחשבה כמו כדור הארץ שטוח ויש תהום מעבר לפי× ה.


במקום שהחיים כמעט מסתיימים כל אחד צריכ לקחת אחריות למעשיו. ובמקרה שהדמות של האדם לא לוקחת את עצמה מספיק ברצי× ות × וטה האחד להפיל על הש× י את האשמה.


במיוחד הדבר תקף בפוליטיקה. שם הקבוצה הולכת אחר מי שלדעתם הוא המ× היג והמוביל הראשי וכשהוא מש× ה את הדעה, ולא בצורה × חרצת, הקבוצה מש× ה את דרכה ופועלה, משל החליפו בגדים לגופם. באותה × חישות הם מטיפים לצד אחד ואחר לצד הש× י. זה מה שקורה שהזהות קיבלה רגלים קרות.


א× י מזכיר לכם מצבים בהם האישיות הבכירה מציגה דרכ ומשפט לאחרים כשלעצמו, כשהוא חוטא באמון, מציגה הקלה ו"לא ידעתי" - מין תמימות מעושה. מה שמלמד שלאדם פ× ים רבות ויכול הוא ל× וע בקשת הגוו× ים, לאמץ לעצמו הת× הגות או אמיתות, לעתים עד אובדן הדמות.


גם כשאדם מגלה בדיעבד את דרכ האמת - החזרה בתשובה, הוא מבין כי אתמול הוא בעצם היה רע ביסודו. לא מבין כיצד × הג ופעל עד כדי ככ שהיה בעברו ללא שליטה. מה שמלמד, שהחיים מלאים הפתעות ואם השי× וי הוא מי× ורי או דרמטי ועד דרסטי מסוגל הוא להתעלות מעל עצמו ולגלות תכו× ות ומשאבים חבויים שהיו בתוכו ולא העזו להראות. כמו על אותו ג× ב, שבשעת מקצועו 'ג× ב' תיק ובו חומרי חבלה. ואלמלא הוא, קבוצת הא× שים ששהתה במקום היו × פגעים ואפילו × הרגים.

לכן מדברים על הזמן והעת לכל דבר.


מקרים בהם הפ× ים של× ו מאבדים מחוס× ם: בעת אדמימות - יצר שגובר עליו, כשאדם חיוור - קרוב להתעלף. במקרים בהם האדם יוצא מתוכ× ו - בעת צחוק עד דמעות, כששערות ידיו סומרות - התרגשות יתר, אירוע יוצא דופן, × ס שהתרחש.

× יתן להזמין הרצאות בתחומים הבאים: קבלה, × ומרולוגיה קבלית, שפת הפ× ים והגוף, גרפולוגיה, קלפי תארוט קבליים, כף יד.

אהרון לב הארי מרצה בכל רחבי הארץ.

www.ye-or.com/

 

 

אודות אהרון לב הארי

שמי אהרון לב הארי ואנ י נ צר למשפחת בדהב מירושלים, משפחה של מקובלים. בעיקר אנ י מתעסק בקבלה, נ ומרולוגיה קבלית, גרפולוגיה, יועץ ומאבחן, מרפא. עד כה נ כתבו על ידי מאות מאמרי קבלה ו-11 ספרים. www.ye-or.com/

אהרון לב הארי

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר